MECANOSCRIT DEL SEGON ORIGEN

Títol: Mecanoscrit del Segon Origen
Autor: Manuel de Pedrolo 
Editorial: Edicions 62
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



DE QUE VA?

L'Alba es tira a l'aigua per salvar en Dídac, i quan tornen a la superfície, tot està destruït i sense ningú a la vista. Després d'haver investigat pel poble, veuen que són els dos únics supervivents, i decideixen anar a la muntanya per tal de poder protegir-se. Però del poble agafen tot el que poden, provisions, llibres, armes i altres coses. Viuen amb condicions favorables, fins que una mena d'extraterrestre els fa una visita. Al cap d'uns quants dies, decideixen anar cap a Barcelona, on allà van agafant més provisions i tot el que creuen necessari. Però al cap d'uns dies, arreglen un vaixell per poder marxar de viatge per el mar. En el viatge, descobreixen que no són els únics supervivents, tot hi que no estan tant bé. Després del viatge, l'Alba es queda embarassada i continuen vivint fins que neix el nen. Però un final inesperat acabarà amb el relat.

OPINIÓ:

La veritat és que m'ha agradat molt. Aquest any, a l'escola, per Sant Jordi, vaig participar en el Certamen en veu alta, i el relat que es llegia era aquest mateix. Em va agradar i vaig decidir llegir-lo, així que un cop el vaig tenir a les mans, el vaig llegir d'una revolada. És un relat curt, però com que és un tipus de relat que no estàs acostumat a llegir, t'enganxa i et captiva. M'ha agradat molt els dos personatges principals, com també com l'autor narra la història. El que trobo que és curiós, és que al nen li posen primer el cognom de la mare. Ho he trobat una bona idea, i m'ha agradat el discurs del mateix Dídac. Només em queda recomanar molt el llibre!

SOBRE L'AUTOR:

Va néixer al 1918 i va morir el 1990. Aquest any, fa 100 anys del seu naixement. Va ser un escriptor català. Va escriure més de 20.000 pàgines i va publicar 128 relats. La seva obra més important, és el Mecanoscrit del Segon Origen. En honor del seu 100è aniversari del seu naixement, aquest any, és l'Any de Manuel de Pedrolo.

Comentaris

  1. ¡M'encanta!
    El vaig llegir fa molts i molts anys perquè el teníem a casa ja que li va tocar llegir-ho a la escola a la meva germana (i ella es 9 anys més gran que jo, i jo tinc 35 jejeje). Així que el vaig llegir pel meu compte i em va agradar molt. Crec que hi ha peli, però no la he vist, així que la buscaré.. I el tonraré a llegir perquè m'has portat molts records a la memòria.
    Una abraçada!

    ♥ Amor y Palabras ♥

    ResponElimina
    Respostes
    1. Me'n alegro que t'hagi portat aquests records i que t'hagi agradat. Jo també buscaré la pel·lícula.

      Gràcies!

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada