ENTREVISTA A...



Aina Li, és una autora bastant jove. Va néixer al 1999 i amb només 15 anys va escriure i publicar la seva primera novel·la, El Noi del Bus. Aquest llibre, el va començar a escriure per capítols en un blog, fins que finalment li van publicar. Estudia a la Universitat Autònoma de Barcelona, però a més, li encanta llegir i escriure. Actualment té un blog.



M'he llegit els dos libres que ha escrit. El Noi del Bus i T'estaré esperant. (Si cliques sobre el títol, aniràs a la seva ressenya corresponent)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Perquè vas obrir el teu blog?
El blog que tinc actualment el vaig obrir per poder comunicar-me amb la gent que havia llegit el meu llibre “El noi del bus” en el meu primer blog, el qual vaig haver de tancar ja que hi havia tota la novel·la publicada. Llavors amb el temps em vaig adonar que tenir un blog era una bona forma de compartir les meves opinions sobre llibres que em llegia i m’agradaven.
 
    2. Qui et va impulsar a publicar els textos del teu blog?
   
Suposo que amb aquesta pregunta t’estàs referint a què em va impulsar a publicar textos, i la veritat és que no t’ho sabria dir. Mirant el meu inici en el món dels blogs en retrospectiva, m’atreviria a dir que el que em va impulsar a començar a compartir textos era l’idea de compartir una petita part de mi amb gent arreu del món d’una forma totalment anònima, ja que jo vaig començar publicant de forma anònima.

    3. T’imaginaves poder arribar a publicar un llibre?
   
Mai m’hauria imaginat que publicaria un llibre, mai se m’havia passat pel cap que jo pogués                  escriure una novel·la i, encara que menys, que seria suficientment bona com per ser publicada.

   4. El segon llibre, et vas inspirar amb el primer?
   
La veritat és que no, els dos llibres són històries completament independents i no tenen res a veure. Tot i això, és veritat que potser en alguna escena del nou llibre es pot trobar una referència al primer, però sense cap importància per la trama.

   5. Volies/Vols ser escriptora?
   
Com amb el fet d’escriure un llibre i que me’l publiquessin, convertir-me en una escriptora no era una opció que m’hagués plantejat mai, però la vida és una caixa de sorpreses.

   6. Com vas reaccionar quan et van dir que et publicaven el llibre?
 
Sincerament, no m’ho podia creure. Quan vaig enviar el meu primer mail al Grup62 no m’esperava rebre cap resposta, així que quan un dia vaig obrir el meu correu i vaig veure un correu de Grup62 no m’ho creia, em semblava massa irreal.

   7. Des de petita t’agradava llegir?
   
Sí, sempre he estat una devoradora de llibres, però això meu és una cosa de família. Des de petita els meus pares m’han ensenyat a estimar la lectura i tot el que t’aporta llegir.

   8. Quin és el teu llibre preferit?
   
Indiscutiblament, El vigilant en el camp de sègol. Crec que me l’he llegit com a mínim vuit vegades i jo, en general, no sóc de rellegir llibres, diria que al llarg de la meva vida només n’he rellegit dos. Tot això, encara que és un llibre que recomano a tothom llegir, sóc conscient que no és un llibre per tothom.

   9. Hi ha algun autor/personatge literari amb qui t’identifiquis?
   
La veritat és que sí i no. Cada vegada que llegeixo un llibre nou, sempre trobo petites, o a vegades grans, similtuds amb algun personatge de la història i això m’ajuda a endinsar-me en ella, però mai m’he identificat al 100% amb un personatge o autor.

   10. Quin és el llibre que recomanaries?
     
Com ja he dit abans, recomano a tothom llegir “El vigilant en el camp de sègol”. Si encara ets molt jove, recomano llegir-lo a partir dels quinze o els setze, no perquè hi hagi res indecent en el llibre, sinó per les reflexions, els comportaments i la forma d’expressar-se del protagonista. Tanmateix, vull repetir que no és un llibre que li agradi a tothom, alguns dels meus amics se l’han llegit i no acaben d’entendre perquè m’agrada tant, però per gustos, colors.

   11. Els noms dels personatges te'ls inventes o són gent que coneixes?

Són inventats, crec que mai escriuria un personatge basat explícitament en un conegut/da meu per por a ofendre’l d’alguna forma, encara que fos sense voler.

   12. La portada és teva?

No, les portades són dissenyades per gent que es dedica a la part gràfica del llibres en l’editorial.

   13. Quin és el teu autor preferit?

No tinc cap autor preferit, però sempre m’ha impressionat la forma d’escriure, l’enginy i l’originalitat d’Arthur Conan Doyle.

   14. Quin és el teu gènere literari preferit?

Tampoc en tinc cap, llegeixo una mica de tot. Penso que és bo provar de llegir una mica de tot,          evidentment si hi ha un gènere que t’agrada més, doncs és normal llegir més llibres d’aquests tipus, però trobo interessant provar de tot.

   15. Si poguessis canviar qualsevol cosa, quina seria?

Ara per ara no canviaria res, però si hagués de fer-ho, crec que canviaria el final de “El noi del bus”, però el que passaria en aquest final alternatiu és un secret que mai sortirà a la llum.

Fins aquí la primer entrevista del blog. La pròxima serà a l'1 d'Octubre!

Comentaris